Optimizacija strani ali Google oglaševanje?

Lastniki spletnih strani in spletnih trgovin vložijo veliko sredstev v oglaševanje, saj ob hudi konkurenci brez njega ne gre. Prav tako vlagajo v optimizacijo spletne strani, ki je ravno tako nujna, saj se sicer v iskalniku ne morejo uvrstiti dovolj visoko.  A kaj se bolj izplača: oglaševanje ali optimizacija?

Prednosti optimizacije pred oglaševanjem – in obratno

Če želimo učinek oglaševanja postaviti ob bok učinku optimizacije, ju velja primerjati s športom, recimo z atletiko. Oglaševanje običajno deluje hitro, vendar je kratkotrajno, tako kot šprint. Optimizacija spletnih strani pa je maraton – deluje dolgoročno in ne prinese rezultatov že v nekaj dneh, temveč jih so rezultati vidni čez daljše časovno obdobje.
Zakaj je tako? Če želimo imeti od oglaševanja danes korist, moramo dejansko oglaševati ves čas, kar pa je finančno nevzdržno. Tako se odločamo za posamične akcije. Oglasi na spletu večinoma niso namenjeni grajenju imidža in prepoznavnosti posamezne blagovne znamke (razen pri največji, globalnih podjetjih), temveč neposredni akciji: takojšnjemu nakupu. Dokler je oglas objavljen, torej dokler zanj plačujemo, lahko uporabniki nanj klikajo, to pa nam prinaša obisk in posledično tudi stroške konverzije. Ko ne plačamo, učinek hitro izgine: uporabniki spleta nas večinoma ne bodo našli sami po sebi, razen če so si po čudežu zapomnili naše ime ali produkt.
Optimizacija spletnih strani pa je dolgoročna. Ne bo delovala že tisti dan, ko jo plačamo, bo pa prinašala postopen napredek, ki ne bo nikoli popolnoma izginil. Povezave, ki smo jih ustvarili za optimizacijo, ostanejo na spletu za vedno – in vedno usmerjajo ter napotijo na našo stran  in ji dajejo veljavo.

Prednosti posameznega oglaševanja?

Google oglaševanje

  • Ste odvisni od sezone in morate večino posla opraviti tik pred poletjem, tik pred novim letom ali podobno? Potem vam bo oglaševanje veliko bolj praktično, saj se boste z njim takoj zavihteli na vrh (med plačane zadetke) oziroma bili s svojimi oglasi takoj pred očmi uporabnikov spleta.
  • Se želite oglaševati na konkurenčne izdelke, ki jih ne najdemo na vaši strani. Google oglaševanje vam to omogoča.
  • Želite oglaševati samo v določeni regiji, državi? V Adwordsu lahko nastavite točno, kje se želite oglaševati.

Optimizacija spletne strani ali spletne trgovine

  • Če je vaš posel bolj konstanten, pa z dvotedenskim oglaševanjem ne boste naredili dovolj, temveč morate za dober rezultat delati ves čas. Boljša je torej optimizacija.
  • V začetku optimizacija predstavlja strošek, ta strošek se s časom zmanjšuje.

    Seveda se podjetja danes ne odločajo zgolj za eno ali zgolj za drugo, temveč oboje dobro kombinirajo. Tako lahko poskrbijo tako za kratkoročne kot dolgoročne cilje v prodaji. Pri obeh pristopih pa je seveda potrebne veliko kreativnosti – pri optimizaciji spletnih strani še celo več kot pri spletnem oglaševanju, saj se pravila optimizacije pogosto spreminjajo in tudi niso povsem jasno podana. Ko ugotovimo, kaj je tisto, kar najbolj deluje, si pri Googlu že izmislijo še bolj zahteven način, s katerim želijo kakovostne strani ločiti od slabših in manj relevantnih.

Statistika spletnih strani ali trgovin, ki se oglašujejo v Adwordsu in imajo hkrati optimizacijo, so naslednji:

  1. Povprečni strošek na obiskovalca, ki prihaja iz Adwordsa je 0.35€, strošek na obiskovalca ki prihaja preko optimizacije pa 0.07€
  2. Obiskovalci, ki prihajajo preko Adwordsa se odločijo za storitev ali izdelek v 2.6%, obiskovalci preko optimizacije pa 5.4%.

Torej, našim strankam priporočamo na začetku večji vložek v Adwords, saj efekt optimizacije še na začetku ni viden. Višje kot se potem pojavljajo optimizirane besede, manj je potrebno vlagati v Adwords. Na koncu, ko so besedne zveze dobro pozicionirane,  je strošek za Adwords minimalen.