Brezplačna izdelava spletnih strani, mit ali resnica?

Ste v življenju že dobili kakšno stvar zastonj? Gotovo ne – v vse je treba nekaj vložiti, če že ne finančno ali materialno, pa vsaj čustveno  ali na drug nematerialen način. Kar nam ponudijo kot brezplačno,  vedno zahteva od nas neko akcijo,  s katero se zavežemo, da bomo »brezplačno uslugo« povrnili na drug način. In enako velja za spletne strani, zato naj vas oglasi, v katerih se ponuja brezplačna izdelava spletnih strani, ne zavedejo.

Zakaj je brezplačna izdelava spletnih strani utvara?

Tudi na področju spleta je velika konkurenca, zato se podjetja pogosto domislijo načinov trženja, pri katerih vam nekaj ponudijo zastonj, ostalo pa preplačate – in s tem dejansko »dobijo notri« tisto, kar so vam naredili brezplačno. Kadar se ponuja brezplačna izdelava spletnih strani, se tako običajno stran izdela zastonj, vendar to še ne pomeni, da niste obvezani plačila. Plačati morate druge stvari: registracijo domene (kar bi plačali tako ali tako,), zakupiti morate prostor za gostovanje na strežniku (običajno dražje, kot bi ga drugod,), mesečno vam zaračunavajo tudi vzdrževanje strani (za kar sicer niti ni potrebe, če imate zgolj enostavno predstavitveno stran, ne pa recimo spletni medij). Koliko nazadnje prihranite? Pravzaprav nič, ali pa vse skupaj celo preplačate.

Brezplačna izdelava spletnih strani ali izdelava za sto do dvesto evrov, pa prinaša še eno pomanjkljivost: spletna stran, ki jo dobite, je zelo osnovna, nefunkcionalna, nezanimiva, predvsem pa vam pri poslu ni v veliko pomoč oziroma vam ne pomaga povečati prometa ter s tem zaslužka. S spletno stranjo boste nezadovoljni, hitro boste potrebovali dodatke in  nadgradnje, ki jih bo treba dobro plačati, ugotovili boste, da stran ni optimizirana in boste nazadnje v optimizacijo  ter oglaševanje vlagali velike vsote denarja. Gre torej za ponudbo, ki se je gotovo ne izplača sprejeti.

Kaj naj vsebuje ponudba?

Izdelava spletnih strani je poceni oziroma ugodna takrat, kadar vsebuje vse potrebne komponente za izdelavo, te pa so od prve do zadnje po pošteni ceni. Programiranje, oblikovanje, registracija domene, gostovanje in vsi drugi deli izvedbe naj bodo jasno navedeni po posamičnih cenah ter dobro definirani, da jih lahko medsebojno primerjate. Predvsem ne spreglejte vsebinskega dela, katerega spletna podjetja marsikdaj ne nudijo. Saj veste – če boste morali sami spisati besedila in poskrbeti za fotografije, se lahko hitro zaplete, ker takšnega dela ne obvladate, poleg tega pa vam bo vzelo veliko časa ter vas stalo veliko živcev. Preverite tudi reference podjetja.
Najboljša rešitev je torej vedno ta, da se obrnete na profesionalce – in ker profesionalno delo ni zastonj, tudi plačate njihove usluge po ceni, ki je sprejemljiva, še zdaleč pa ne smešno nizka ali celo zastonj.

Ponudniki brezplačnih spletnih strani